Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Informacja dla osób niesłyszących i niedosłyszących

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012 roku przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011 r. Nr 209 poz. 1243) osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się zwana dalej „osobą uprawnioną” ma prawo do:

  1. Załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej:

    Nowym prawnym rozwiązaniem wprowadzonym przez ustawę o języku migowym i innych środkach komunikowania się jest możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej ma być pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość języka migowego. Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.

  2. Kontaktu z Urzędem za pośrednictwem narzędzi współczesnej komunikacji, w szczególności poprzez:

    1. korzystanie z poczty elektronicznej – poczta@um.pabianice.pl,
    2. korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej, umieszczonej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pabianicach http://www.nowy-bip.um.pabianice.pl,
    3. przesyłanie pisma faksem na numer 42 2254669.
       
  3. Skorzystania z usług tłumacza języka migowego albo przeszkolonego pracownika:

    W celu skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Pabianicach, prosimy o zgłoszenie takiej potrzeby:

    • pod nr telefonu 42 2254615, lub
    • przesłanie zapytania, prośby o umówienie spotkania w Urzędzie na adres e-mail: poczta@um.pabianice.pl lub
    • osobiste zgłoszenie się do Wydziału Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, parter pokój nr 3.

Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. W celu ułatwienia i przyśpieszenia załatwienia sprawy, prosimy o jej krótki opis przy dokonywaniu zgłoszenia.

Zachęcamy również do załatwiania spraw drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij