Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Wydział Spraw Lokalowych

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Lead

Naczelnik Wydziału Spraw Lokalowych
Anna Antonowicz

95-200 Pabianice
ul. Narutowicza 33
I piętro, pokój nr 18

tel.: +48 42 22 54 630
fax: +48 42 22 54 602
e-mail: aantonow@um.pabianice.pl

Do zadań Wydziału Spraw Lokalowych (stosującego symbol SL) należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta, w tym dotyczących:
    1. przydziału lokali mieszkalnych,
    2. przydziału lokali socjalnych,
    3. rozpatrywania wniosków o przyłączenie lub rozłączenie lokali mieszkalnych,
    4. wejścia w stosunek najmu po zgonie najemcy,
    5. rozpatrywania wniosków o zamianę mieszkań,
    6. dokonania przez wynajmującego ulepszeń w zajmowanym lokalu oraz określenia zasad rozliczeń z tego tytułu,
    7. przygotowania, zawierania i wypowiadania umów cywilnoprawnych na wynajem lokalu mieszkalnego,
    8. podnajmu lokali mieszkalnych w całości lub w części albo oddania w bezpłatne użytkowanie,
    9. przekwaterowywania osób do lokali zamiennych z budynków podlegających rozbiórce lub przeznaczonych do remontu,
    10. przekwaterowania osób z powodu utraty lokalu z mieszkaniowego zasobu Miasta na skutek katastrofy, pożaru lub innej klęski żywiołowej czy innego zdarzenia losowego;
  2. prowadzenie spraw związanych z wyrokami eksmisyjnymi i odzyskiem lokali;
  3. przeprowadzanie przetargów na wynajem lokali mieszkalnych za zapłatą czynszu wolnego, oraz spraw dotyczących bezprzetargowego przydziału lokali użytkowych lub garaży;
  4. prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta;
  5. prowadzenie spraw dotyczących przyznawania dodatków mieszkaniowych, w tym:
    1. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w stosunku do osób składających wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
    2. wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
    3. sporządzanie wypłat dodatków mieszkaniowych i ryczałtów,
    4. kontrola zasadności wypłacanych dodatków mieszkaniowych i ryczałtów;
  6. prowadzenie spraw dotyczących przyznawania i wypłacania zryczałtowanych dodatków energetycznych jako zadania zleconego z administracji rządowej, w tym:
    1. wnioskowanie o dotację celową z budżetu państwa na realizację zadania,
    2. wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
    3. sporządzanie wypłat dodatków energetycznych,
    4. sporządzanie rozliczeń(kwartalnych i rocznych) otrzymanej na ten cel dotacji;
  7. prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
  8. wykonywanie innych zadań w zakresie gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym oraz w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych, określonych w ustawach i przepisach szczególnych.

 

W Wydziale Spraw Lokalowych powołane są referaty:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij