Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Lead

Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Mariusz Witkowski

95-200 Pabianice
ul. Kościuszki 25
II piętro, pokój nr 9

tel.: +48 42 22 54 617
fax: +48 42 22 54 669
e-mail: mwitkow@um.pabianice.pl

Zastępca Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Agnieszka Wojtas

95-200 Pabianice
ul. Kościuszki 25
II piętro, pokój nr 13

tel.: +48 42 22 54 603
+48 42 22 54 650
fax: +48 42 22 54 669
e-mail: awojtas@um.pabianice.pl

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

95-200 Pabianice
ul. Kościuszki 25
II piętro

tel.: +48 42 22 54 603
+48 42 22 54 650
fax: +48 42 22 54 669
 

Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (stosującego symbol GN) należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw dotyczących:
    1. sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste osobom prawnym i fizycznym nieruchomości stanowiących własność Miasta w drodze przetargu i bezprzetargowo,
    2. sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach stanowiących własność Miasta wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą ułamkowej części nieruchomości gruntowej,
    3. przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    4. zamiany nieruchomości stanowiących własność Miasta na nieruchomości stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i osób fizycznych,
    5. oddawania w trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Miasta na rzecz miejskich jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, oraz orzekanie o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu,
    6. regulowania stanów prawnych nieruchomości przeznaczonych do komunalizacji,
    7. przejmowania nieruchomości od samorządowych osób prawnych,
    8. nabywania nieruchomości do zasobów Miasta,
    9. wydzierżawiania, najmu, użyczenia i użytkowania nieruchomości stanowiących własność Miasta, oraz wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,
    10. nabywania prawa własności nieruchomości przez użytkowników wieczystych,
    11. podziału, scalania lub rozgraniczania nieruchomości na terenie Miasta,
    12. uwłaszczenia osób prawnych i fizycznych,
    13. aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
    14. wydawania decyzji o ustaleniu opłat:
      • z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
      • adiacenckich,
    15. zabudowy, zakładania, przeprowadzania oraz wykonywania urządzeń technicznych na nieruchomościach Miasta,
    16. przygotowywanie deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości gminnych,
    17. ujednolicania terminu trwania użytkowania wieczystego,
    18. zgody na wycinkę drzew na nieruchomościach Miasta,
    19. wydawania zaświadczeń o toczących się postępowaniach w sprawie uwłaszczenia gospodarstw rolnych na terenie Miasta,
    20. przygotowywania informacji o stanie mienia komunalnego;
  2. wykonywanie uchwał Rady w zakresie nazewnictwa ulic, oraz nadawania numerów porządkowych nieruchomościom;
  3. udzielanie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub przebudowy i rozporządzenia tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego;
  4. ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach stanowiących własność Miasta;
  5. prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości lub nabywanych do zasobu i wprowadzanie zmian w ewidencji związanych z ich obrotem (sprzedaż, wieczyste użytkowanie, dzierżawa, zarząd);
  6. udzielanie informacji o danych z ewidencji gruntów komunalnych;
  7. utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach stanowiących zasób gminy, nieprzekazanych do użytkowania miejskim jednostkom organizacyjnym, w tym przeznaczonych do zbycia, dzierżawy, zamiany lub przekazania zarządcy dróg gminnych;
  8. porządkowanie działek przeznaczonych pod drogę do przekazania zarządcy drogi we współpracy z Wydziałem Inwestycji i Eksploatacji;
  9. przygotowywanie dokumentów umożliwiających:
    1. znoszenie współwłasności nieruchomości,
    2. nabywanie mienia na rzecz Miasta w drodze dziedziczenia i darowizny;
  10. wykonywanie innych zadań z zakresu gospodarki nieruchomościami określonych w ustawach i przepisach szczególnych.

Brak artykułów

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij